Sunday, December 30, 2012

Lagu Tema Kem Bina Insan Guru


Biar Ku Menjadi Lilin

Pelangi

Biarku menjadi lilin

Memberikan cahaya

Terangi sekeliling dengan diri terbakar

Tak siapa yang sedar

Disaat kegelapan rela aku berkorban

Demi satu harapan

...

Biar masa berlari

Dan kau terus mendaki

Aku tenang disini dengan sabar menanti

Tanpa dendam dan benci

Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur

Kurawat biar sembuh


Aku tak kan bertanya

Apakah nanti balasannya

Setiap pengorbanan setiap pemberian

Demi satu ikatan


Keikhlasan dihati

Walaupun kau ragui

Pada suatu masa dan suatu ketika

Akan ketara jua


Biarku menjadi lilin

Memberikan cahaya

Saat kau kesepian saat kau kegelapan

Kurela menerangkan


Aku senang begini dapat terus berbakti

Dengan cara sendiri

http://www.youtube.com/watch?v=2nGIWCPZwXg


edCoustic – Aku Ingin MencintaiMu Setulusnya
Penyanyi : Edcoustic
Komposer : Aden
Album : Sepotong Episode
Produksi : Mikamusik Indonesia 2008


Tuhan betapa aku malu atas semua yang kau beri

Padahal diriku terlalu sering membuatMu kecewa

Entah mungkin karena ku terlena sementara Engkau beri

Aku kesempatan berulangkali agar aku kembali


Dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakanMu

Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMu


Aku ingin mencintaiMu setulusnya

Sebenar-benar aku cinta

Dalam doa dalam ucapan dalam setiap langkahku

Aku ingin mendekatiMu selamanya sehina apapun diriku

Kuberharap untuk bertemu denganMu yaa Rabbi


http://www.youtube.com/watch?v=_LMvoFHTfVE

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...